Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(3)
Placówka
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
(27)
Licheń Stary (ul. Konińska 54)
(2)
Szyszyńskie Holendry (Szyszyńskie Holendry 112)
(7)
Autor
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Bystrzanowska Maria
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Franczyk Anna
(1)
Guzik Agnieszka
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Ignaciuk Michalina
(1)
Ignaciuk Łukasz
(1)
Kanios Anna
(1)
Kijak Remigiusz (1979- )
(1)
Komorowska Agata (2002- )
(1)
Komorowska Olga
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(1)
Kurzępa Jacek
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Miksza Małgorzata
(1)
Nawrot Jacek
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Odrowąż-Coates Anna (1979- )
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Pyżalski Jacek Łukasz
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Staniek Marzena
(1)
Węglińska Maria (1936- )
(1)
Zawiślak Aleksandra (1957-2012)
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(6)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Język polski
(3)
Logopedia
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Arteterapia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(2)
Mowa
(2)
Mutyzm wybiórczy
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Samogłoski
(2)
Arabowie
(1)
Autoetnografia
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Biografistyka
(1)
Choreoterapia
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Etnografowie
(1)
Filmoterapia
(1)
Fonogesty
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Islam
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Makaton
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Męskość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odrowąż-Coates, Anna (1979- )
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z dysleksją
(1)
Pamięć
(1)
Pantomima
(1)
Piktogram
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Prostytucja nieletnich
(1)
Psychodrama
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Reranie
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rola społeczna
(1)
Rytmika
(1)
Samodzielność
(1)
Spółgłoski
(1)
Symbole Blissa
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szok kulturowy
(1)
Teatroterapia
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Arabia Saudyjska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Esej
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Scenariusz
(1)
Słownik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mutyzm wybiórczy : poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów / Maria Bystrzanowska. - Wydanie VI. poprawione i uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2021. - 172 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców? To właśnie oni często zadają sobie pytanie, dlaczego moje dziecko, które w domu rozmawia i świetnie się bawi, po przekroczeniu progu przedszkola/szkoły milknie. Na początku trudno im to zaakceptować. Czasem słyszą uwagi typu: pewnie dziecko nie mówi, bo rodzice mu nie pozwalają, manipuluje otoczeniem, wybiera sobie osoby do rozmowy, nie lubi tej cioci czy nauczycielki. Rodzice z takimi komentarzami muszą się zmagać nie tylko w przedszkolu, szkole, u lekarza, ale i w rodzinie. Niestety, nawet rodzina nie rozumie problemów dziecka, uważa, że dziecko ma taką fanaberię. Wszyscy muszą zrozumieć istotę tego zaburzenia, żeby na co dzień nie szkodzić dziecku swoim zachowaniem, tylko go wspierać i pomagać. Źródło: nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po niespełna dwóch latach od wydania książki pt. Mutyzm wybiórczy – poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów, która spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem, zarówno wśród rodziców, jak również wśród nauczycieli i specjalistów, Maria Bystrzanowska, tym razem wspólnie z córką Eweliną Bystrzanowską – psychologiem o specjalności klinicznej, przystąpiły do opracowania nowej książki z zakresu mutyzmu wybiórczego (MW). Książkę tę można z jednej strony potraktować jako kontynuację ww. poradnika, z drugiej zaś może ona stanowić całkiem odrębną całość. Do jej napisania zaproszone zostało szersze grono osób: praktyków pracujących na co dzień z dziećmi z mutyzmem wybiórczym (psychologów, logopedów, pedagogów i nauczycieli), a także rodziców dzieci z MW oraz osoby dorosłe, które już w dzieciństwie miały objawy tego zaburzenia i nie otrzymały właściwej pomocy. Zamiarem autorek było, aby powstała publikacja wszechstronnie opisująca to coraz powszechniej diagnozowane zaburzenie lękowe, w szczególności skuteczne sposoby jego terapii, co ważne, z uwzględnieniem realiów i specyfiki polskiego systemu oświaty. Źródło: nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chaos zaplanowany, czyli krótka historia o metodzie Marii Montessori / [redakcja Agnieszka Guzik]. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 64, [1] strona : ilustracje, portrety, wykresy ; 24 cm.
Uczeń pracujący według idei Montessori miał i ma możliwość wyboru kierunku, w którym chce się bardziej rozwijać, a to neutralizuje stres i demotywujące poczucie przymusu. System Marii Montessori zapobiega również zniszczeniu charakteru dziecka, co owocuje większym zadowoleniem z życia oraz kulturą osobistą, a widać to w zachowaniu uczniów... Źródło: www.impulsoficyna.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja : historia Lilki / Michalina Ignaciuk ; ilustracje Łukasz Ignaciuk. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2024. - 41, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Lilka nie mieszka w rzeczywistości alternatywnej tylko w naszej, codziennej, dlatego z jej przygodami może utożsamiać się więcej dzieci oraz ich rodziców. W historii dziewczynki poznajemy wiele faktów na temat dysleksji: jej przyczyn, trudności i emocji z nią związanych. Tę książkę powinien przeczytać każdy dorosły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 II Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest o miłości, o bliskich, intmnych relacjach partnerskich i małżeńskich, o rodzicielstwie, a narratorami są osoby niepełnosprawne intelektualnie. Źródło: tekst z okładki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozwól mu się zagubić / Olga Komorowska, Agata Komorowska. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 162, [3] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Obie chcemy, żeby osoby z niepełnosprawnością intelektualną były bardziej samodzielne i żeby pewne stereotypy o niej zniknęły. Obie też dobrze znamy tę niepełnosprawność, chociaż z różnej strony. W książce znajdziesz tematy związane z samodzielnością, ale również z poczuciem własnej wartości, z komunikacją z dzieckiem, z przekonaniami, które w nas tkwią, z potrzebą akceptacji błędów popełnianych przez nasze dziecko. Wszystkie te aspekty mają na nie wpływ – na jego odwagę do podejmowania działań, a w konsekwencji na samodzielność. Każdy rozdział kończy się materiałami do indywidualnej pracy. W środku znalazły się także przeprowadzone przez nas wywiady z ciekawymi osobami dotyczące samodzielności. Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
Książka Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, ze w pracach Autorki często pojawiał się termin „metoda”, to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych ( nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka(chodzi tu m.in. o „polaryzację uwagi”, „wrażliwe fazy”),będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być „przygotowane otoczenie” a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli „normalizacji”. Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zawarto obszerne relacje z pobytu w Arabii Saudyjskiej w latach 2010–2012. Motywami przewodnimi prezentowanego dziennika autoetnograficznego są szok kulturowy oraz wyzwania związane z długoterminowym zanurzeniem się w odległą rzeczywistość społeczną. W książce wyraźnie uwidaczniają się subiektywizm i usytuowanie badaczki: kobiety, Europejki, chrześcijanki przebywającej w jednej z najbardziej konserwatywnych części Królestwa. Dzienniki zawierają opisy zmagań dnia codziennego i podejmowaną w duchu emancypacyjnym refleksję nad doświadczanymi zdarzeniami. Książka ma na celu przybliżenie sytuacji badawczej i związanych z nią dylematów. Publikacja ma za zadanie przyczynić się do popularyzacji badań naukowych. Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304+308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecana publikacja jest pracą zbiorową. Poszczególne rozdziały napisali autorzy mający w swym dorobku monografie dotyczące państw bądź prowadzący badania nad edukacją w danym kraju. Bardzo często znają oni język urzędowy danego państwa (np. litewski, hiszpański, niemiecki czy szwedzki). Sądzimy zatem, że książka bardziej dogłębnie niż dotychczasowe opracowania drąży problemy, z jakimi boryka się edukacja w poszczególnych krajach, pokazuje, jak te trudności są rozwiązywane oraz jakie to przynosi rezultaty. Poszczególne rozdziały mają na ogół jednolitą strukturę, co ułatwi dokonywanie porównań pomiędzy poszczególnymi krajami. Zmieniło ją tylko kilku autorów. Inicjatywa przygotowania niniejszej publikacji wypłynęła na zebraniu Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej. Książka ma być przede wszystkim podręcznikiem do zajęć z pedagogiki porównawczej, a także socjologii wychowania czy polityki oświatowej. Znajdują się w niej również treści dotyczące wychowania przedszkolnego czy nauczania początkowego. Odbiorcami tej publikacji mogą być pedagodzy zatrudnieni w różnych instytucjach i na rozmaitych stanowiskach. Zajrzeć powinni do niej także politycy oświatowi wszelkiego szczebla, decydenci zarządzający systemem edukacji. Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Szyszyńskie Holendry (Szyszyńskie Holendry 112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej… Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Szyszyńskie Holendry (Szyszyńskie Holendry 112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Szyszyńskie Holendry (Szyszyńskie Holendry 112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Szyszyńskie Holendry (Szyszyńskie Holendry 112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej