Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(35)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
(30)
Licheń Stary (ul. Konińska 54)
(6)
Szyszyńskie Holendry (Szyszyńskie Holendry 112)
(4)
Czytelnia Ślesin
(1)
Autor
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Barańska Małgorzata
(2)
Contento Carciofo
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Mach Cecylia
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(2)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Arcangeli Donatella
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Budzińska Bożena (1957-2005)
(1)
Częścik Józef (1955- )
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Filar Andrzej
(1)
Filipiak Maja
(1)
Franek Anna
(1)
Furmański Jacek
(1)
Garnett Michelle
(1)
Griffin Simone
(1)
Gruszczyńska Katarzyna
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Jurkiewicz Andrzej (pedagog)
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Konior-Węgrzynowa Halina
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Małasiewicz Alicja
(1)
Meier Christine
(1)
Mikita Anna
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Painter Kim Kiker
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Polański Edward (1932- )
(1)
Pontis Marco
(1)
Półtorak Agata
(1)
Richle Judith
(1)
Riegel Marzena
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sawicka Barbara
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Skudrzyk Aldona
(1)
Smoleń Mariola
(1)
Staszkiewicz Ewa
(1)
Sutton Shirley (1953- )
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Voss Angie
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wilde Kate C
(1)
Wintgens Alison
(1)
Wnukowska Katarzyna
(1)
Węglarz Joanna (psycholog)
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Zbróg Anna
(1)
Łazuk Zdzisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(12)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Język
polski
(38)
włoski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Logopedzi
(6)
Psycholodzy
(6)
Rodzice
(6)
Pedagodzy
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Logopedia
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Język polski
(4)
Mowa
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Autyzm
(3)
Czytanie
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Sylabizowanie
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Trening umiejętności społecznych
(2)
Uczniowie
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci dyslektyczne
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Echolalia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Interpunkcja polska
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Języki
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Leczenie
(1)
Litery
(1)
Lęk
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Percepcja wzroku u dzieci
(1)
Pisanie
(1)
Pisownia
(1)
Poradnictwo
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Pory roku
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Szkoły
(1)
Słowniki ortograficzne
(1)
Słowniki polskie
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Trudności w czytaniu
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zabawki
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zdolności językowe
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmysły
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Scenariusz zajęć
(3)
Literatura dziecięca polska
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Program nauczania
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki dla najmłodszych
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki językowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zagadki polskie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Szyszyńskie Holendry (Szyszyńskie Holendry 112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Szyszyńskie Holendry (Szyszyńskie Holendry 112)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-93 II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadki dla maluchów / Anna Mikita ; [il. Agata Półtorak]. - Wyd. 3. - Gdańsk : Harmonia, 2009. - 125, [3] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Jest to zbiór ponad 300 zagadek uporządkowanych m.in. w takich rozdziałach, jak: Oto ja, Moja rodzina, Wakacje, Na ulicy, W sadzie i w ogrodzie. Te uczące logicznego myślenia teksty powstały z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym, które z pasją poznają najbliższe i to nieco dalsze otoczenie. Niewątpliwym atutem prezentowanej publikacji są barwne ilustracje, które wraz z zagadkami pomagają odpędzić nudę. „Ciekawe ilustracje, tak jak staranny język, są w książkach dla najmłodszych odbiorców walorem nie do przecenienia. To właśnie te pierwsze książki kształtują gust, dostarczają wzorców, dobrych lub złych, których dzieci nie potrafią jeszcze samodzielnie, krytycznie ocenić. (...) Zagadki dla maluchów powinny koniecznie zagościć w ich domach. Z pewnością szybko staną się ulubioną pozycją w dziecięcej, domowej biblioteczce. Umilą i urozmaicą czas spędzany z mamą, tatą lub babcią”. Żródło: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Licheń Stary (ul. Konińska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Źródło: nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Understanding your child's sensory signals" 2011.
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami – sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka – i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej. Źródło: nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować. „Choć w ciągu ostatnich 15 lat pojawiło się coraz więcej organizacji rodzicielskich, szkoleń, książek, badań i audycji w mediach poświęconych mutyzmowi wybiórczemu (ang. selective mutism), nadal często jest on niewłaściwie rozumiany. Jednocześnie jego prawidłowe pojmowanie jest bardzo ważne, i to z kilku powodów. Dzieci dotknięte tym zaburzeniem znajdują się w zdecydowanie niekorzystnej sytuacji osobistej i społecznej. Mutyzm wybiórczy stanowi ogromną barierę w procesie uczenia się, a zaniedbany czy niewłaściwie leczony może przetrwać do wieku dorosłego, siejąc spustoszenie w życiu danej osoby. Z drugiej strony jest to przypadłość ukryta, którą łatwo przeoczyć – przecież dzieci, które siedzą cicho, nie rzucają się w oczy. Uwagę i dostępne zasoby poświęca się raczej tym, które zakłócają spokój. Pomiędzy specjalistami z różnych dziedzin trwają spory na temat tego, kto powinien się zająć mutyzmem, zaś wielu z nich nie posiada odpowiedniego przeszkolenia ani doświadczenia w pracy z małymi milczącymi pacjentami. Mutyzm wybiórczy wywiera ogromny wpływ również na osoby z otoczenia dziecka, zwłaszcza na jego rodziców i nauczycieli. Z definicji zaburza on normalny proces interakcji, wytrąca z równowagi czy wręcz wywołuje poczucie zagrożenia, gdy próby ośmielenia dziecka są ewidentnie odrzucane. Z naszego doświadczenia wynika, że osoby, które stykają się z mutyzmem po raz pierwszy, nawet znając ogólne zasady postępowania, rzadko dysponują wystarczającą wiedzą, by poczuć się pewnie, odpowiednio postępować z dzieckiem czy wprowadzać w życie program terapeutyczny. Zdarza się, że rodzice i specjaliści wstrzymują się z interwencją, ponieważ boją się, że dodatkowo pogorszą sytuację. Tymczasem im wcześniej zajmiemy się problemem, tym lepiej dla wszystkich zainteresowanych.” Źródło: nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: CBT to help Young People with Asperger's Syndrome to Understand and Express Affection, 2004
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Źródło: nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w […] nurt działań skupionych wokół profesjonalizacji zawodu psychologa. Zasadniczym celem powstania tej książki jest zaprezentowanie psychologom zatrudnionym w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz dyrektorom tychże ośrodków dokumentu Standardy diagnozy psychologicznej w edukacji dla psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i szkołach wraz z komentarzami, które w założeniu mają ułatwić zgodne z intencją autorów rozumienie samej treści standardów, a także stanowią wskazówki na temat sposobów ich zastosowania w praktyce. Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 361, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka "Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu" to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając. Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów. Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej. Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Program krok po kroku.
Kompletny i praktyczny program treningu umiejętności społecznych stanowi przydatny materiał dla psychologów, nauczycieli, rodziców oraz pozostałych specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą z zespołem Aspergera. O Autorce Doktor Kim Kiker Painter specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzinami. Ma duże doświadczenie zawodowe w obszarze terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Na jej zainteresowania w tej dziedzinie znaczny wpływ ma brat, u którego zdiagnozowano autyzm. Obecnie kontynuuje praktykę kliniczną, pracując z dziećmi i młodzieżą w centrum usług psychologicznych Silber Psychological Services w Północnej Karolinie (USA). Źródło: nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Potrzebujesz skutecznych strategii, jak postępować z dzieckiem z autyzmem w szkole? W tej książce znajdziesz praktyczne porady i sugestie, przedstawione na przykładzie 15 sytuacji wynikających z typowych trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum autyzmu. Zadbaj o przejrzyste polecenia. Dowiedz się, jak przekazywać informacje, żeby dziecko nie miało trudności z ich zrozumieniem - graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny - nie zmuszaj. Uwzględnij indywidualne potrzeby dziecka i jego trudności sensoryczne, a praca w klasie będzie skuteczniejsza i przyjemniejsza. Zawsze pamiętaj, że dziecko z autyzmem może wykazywać zachowania problemowe, ale nie jest dzieckiem problemowym. Marco Pontis wykładowca pedagogiki i dydaktyki specjalnej osób z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwoju na Uniwersytecie w Bolzano. Od prawie 20 lat pracuje z osobami (i dla osób) z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi niepełnosprawnościami złożonymi. Stale współpracuje ze stowarzyszeniami rodzin osób niepełnosprawnych, zajmuje się edukacją rodziców i opiekunów, a także superwizją terapii edukacyjnych opartych na dowodach. Odpowiada za program Centrum CTR dotyczący zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz współpracuje z CRS4 (Centrum Badań, Rozwoju i Studiów Wyższych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD – Autism Spectrum Disorder) i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (PDD – Pervasive Developmental Disorders). Autorki – terapeutki zajęciowe z wieloletnim stażem – tłumaczą zawiłości teorii SI i funkcjonowania układów sensorycznych oraz prezentują zalety terapii zajęciowej. Książka ma także wymiar praktyczny – przedstawiono w niej technikę masażu Wilbarger i zasady konstruowania diety sensorycznej oraz scharakteryzowano sprawdzone strategie radzenia sobie z dysfunkcjami SI. Yack, Aquilla i Sutton skonstruowały także listy kontrolne ułatwiające diagnozę trudności dzieci z ASD i PDD, a w ostatnim rozdziale opisały, jak samodzielnie wykonać przydatne w terapii SI akcesoria i sprzęty. Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: • posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego; • posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej; • z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia; • ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia); • ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD; • słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem; • przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe); • w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia). Źródło: www.harmonia.edu.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: • posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego; • posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej; • z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia; • ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia); • ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD; • słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem; • przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe); • w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia). Źródło: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Licheń Stary (ul. Konińska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co do czego pasuje? : gry i zabawy ortograficzne / Małgorzata Barańska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011. - Teka (1 broszura, 20 k. tabl.) : il. kolor. ; 30 cm.
"Co do czego pasuje?" to pomoc dydaktyczna przeznaczona przede wszystkim dla uczniów klas młodszych, którzy uczą się podstawowych zasad polskiej pisowni, a zwłaszcza dla tych, którym opanowanie pisowni sprawia kłopot. Teczka zawiera 20 zestawów do zabaw i ćwiczeń. Każdy z nich dotyczy określonej trudności ortograficznej, na przykład ó niewymiennego, -arz na końcu nazw zawodów, cząstki sie- na początku wyrazów, zmiękczeń w rzeczownikach żywotnych. Dziecko bawiąc się lub grając, poznaje pisownię wyrazów z określoną trudnością ortograficzną, a także wzbogaca słownictwo bierne i czynne, ćwiczy spostrzegawczość, doskonali uwagę i pamięć oraz przyzwyczaja się do samokontroli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ślesin (ul. Kleczewska 15)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Licheń Stary (ul. Konińska 54)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80/81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej